Parfumeria selectivă este un subtip de parfumerie de nișă, al cărui nume provine din cuvântul sélectif. Tradus din franceză, înseamnă „special, selectiv”. Într-adevăr, fiecare dintre aceste parfumuri este conceput incomparabil. Parfumierii lucrează asupra lor o perioadă mai îndelungată, creând compoziții aromatice unice. Esențele selective se dovedesc a fi extraordinare din toate punctele de vedere. De regulă, au la bază ingrediente rare, de cea mai bună calitate. Ambalajele sunt gândite până în cele mai mici detalii, fiind grupate adesea pe ediții limitate. Parfumurile speciale nu sunt disponibile tuturor din cauza prețurilor mai ridicate.
Compoziția parfumurilor selective
Compoziția se distinge prin arome selective. Parfumierii tratează parfumurile ca fiind opere de artă și se străduiesc să obțină perfecțiunea în procesul de creare a acestora. Mai mult decât, există un cadru dictat de cerințele comerciale, în ceea ce privește standardele de calitate.
Fiind compoziții complexe, pot conține până la 50-60 de note diferite. De aceea, aceste mirosuri sunt atât de versatile. De regulă, toate nuanțele aromei nu pot fi identificate de către orice persoane. Doar un profesionist în domeniu poate aprecia combinațiile subtile ale varietății de note.
În parfumurile selective, uleiurile esențiale naturale și extractele de plante sunt utilizate într-o măsură mai mare. Concentrația esenței de parfum este mult mai mare decât în parfumurile pe bază de alcool. De aceea sunt atât de strălucitoare și persistente - mirosul poate rămâne pe piele până la 2 zile.
Dezvăluie esența sublimă pe piele
Conținutul ridicat de ulei oferă esențelor selective o altă caracteristică: toate se deschid în mod individual și specific pe pielea diferitelor persoane. În plus, notele parfumului vor fi varia diferit în funcție de vreme - mai uscată sau mai umedă. Astfel, o esență este cu adevărat unică. Același conținut de sticluță miroase diferit pe pielea diferitor persoane.
Flacon și ambalaj selectiv
Designul parfumurilor selective subliniază exclusivitatea lor. Cum anume? Sticlele și ambalajul acestora pot fi simple, dar într-un stil nobil și sofisticat. Astfel, se subînțelege faptul că esența constă în conținutul ambalajului. În plus, o sticlă cu un design complex poate deveni un element de cost serios pentru o marcă.
4 FAPTE INTERESANTE DESPRE PARFUMURILE SELECTIVE
Istorie
Parfumurile selective sunt la modă, mai ales în acest sezon. Aromele trecutului pot fi considerate prototipul parfumeriei selective moderne. Primele parfumuri de acest tip au fost create pentru pentru regi, prinți și anturajul lor. Fiind exclusive, erau disponibile pentru un cerc foarte restrâns de oameni.
Unisex
Parfumurile selective nu sunt exclusiv pentru femei sau bărbați. Nu au sex - creatorii lor nu recunosc stereotipurile conform cărora trandafirul este un ingredient „feminin”, iar cedrul este unul „masculin”. Ambele note pot atrage atât femeile, cât și bărbații. Deci nu are rost să împărțim parfumurile după sex.
Fața brandului
În cazul mărcilor selective, nu este nevoie de o vedetă care să prezinte produsul, grație căreia costul fiecărei sticle să se ridice. Parfumierul își personifică singur creațiile, ca un adevărat artist.
Categorii de parfumuri
Parfumeria selectivă nu prezintă publicului ape de toaletă ușoare și aerisite. Concentrațiile prezentate sunt parfumul și extractul de parfum. Acestea sunt destul de puternice, cu miros intens și bine definit.
În sensul general, sunt parfumuri rare de cea mai înaltă clasă, care sunt produse în cantități mici și au o compoziție naturală. Produsele din această gamă sunt cele mai scumpe pe piața de parfumerie. Pentru a crea o asemenea capodoperă, este nevoie de o muncă colosală și de un talent rar.
Caracteristici ale aromelor selective
Parfumurile selective sunt produse în loturi mici și pot fi achiziționate numai în magazine specializate de clasă de elită. Este de remarcat faptul că parfumurile elective sunt extrem de rar falsificate: prețurile pentru ingredientele autentice sunt prea mari și este aproape imposibil să recreezi o copie exactă a parfumului. Fapt care asigură achiziționarea unei esențe autentice și originale. Printre cele mai populare branduri se numără Kilian, Maison Francis Kurkdjian, Laurent Mazzone Parfums, Tiziana Terenzi, Tom Ford, Amouage, Xerjoff, Acqua di Parma, Jo Malone și multe altele.